دکتر فرهاد موسی زاده | جراحی های زیبایی و سرطان پستان

لیست جراحی های پستان که توسط دکتر فرهاد موسی زاده انجام می شود:

جراحی های زیبایی پستان
ماموپلاستی (کوچک کردن پستان)
ماستوپکسی (لیفت پستان)
پروتز پستان
عمل پروتز پستان بدون برش جراحی (TABA)
جراحی های درمانی و سرطان پستان
جراحی کیست پستان
جراحی فیبروآدنوما
جراحی های سرطان پستان
ماستکتومی رادیکال مدیفیه
ماستکتومی ساب کوتانه
ماستکتومی ساب کوتانه با حفظ پوست و نوک پستان (NASM)
انکوپلاستی
بازسازی پستان
لیست جراحی های غدد که توسط دکتر موسی زاده انجام می شود:

تیروئید
پاراتیروئید
لیست جراحی های ناحیه ابدومینال (شکمی) که توسط دکتر موسی زاده انجام می شود:

ابدومینوپلاستی
جراحی انواع هرنی یا فتق
جراحی لاپاراسکوپیک کیسه صفرا
جراحی لاپاراسکوپی تشخیصی
جراحی آپاندکتومی
جراحی های روده و کولون
سرطان های دستگاه گوارش

  • ۰
  • ۰

 

سرطان سینه

 

تشخیص زود هنگام سرطان پستان

 

امروز سعی می کنم به طور کامل به سوالات و دغدغه های رایج عزیزان در مورد سرطان پستان پاسخ بدهم و در مورد راه های تشخیص و انواع روش های درمان جراحی و غیر جراحی سرطان پستان برای شما توضیحاتی داشته باشم. مطالب گفته شده در این مقاله حاصل 15 سال علم و تجربه اینجانب دکتر فرهاد موسی زاده جراح پستان و متخصص بیماری های پستان است خوشحال می شوم با انتشار لینک این مقاله در فضاهای مجازی و بین دوستان خود به افزایش آگاهی جامعه کمک کنید.

 

در باب تشخیص زودهنگام سرطان پستان باید بگوییم هر چه این بیماری زودتر تشخیص داده شود مرحله و استیج آن پایین تر خواهد بود، در تشخیص زودرس احتمال حفظ پستان ها و طول عمر طبیعی فرد بالا می رود، چنانچه در مرحله صفر یا یک تشخیص داده شود بیمار یک زندگی و طول عمر کاملا طبیعی خواهد داشت، از مزایای دیگر تشخیص زود هنگام کاهش هزینه ها و انتخاب روش های کمتر تهاجمی می باشد برای مثال هر چه بیماری زودتر تشخیص داده شود تعداد جلسات شیمی درمانی لازم کمتر می شود و حتی در برخی موارد بدون شیمی درمانی فرآیند درمان کامل می شود.

 

روش ها و ابزار تشخیص زودرس سرطان

در تشخیص سرطان پستان ابزارو روش های گوناگونی وجود دارند که به ما بسیار کمک می کنند و در قضاوت بالینی صحیح بسیار موثر می باشند. در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

ماموگرافی:

ماموگرافی یکی از ابزارهای بسیار مفید و موثر است، ماموگرافی می تواند ضایعات پستان را دو سال قبل از اینکه قابل لمس شوند و قبل از رشد آن ها نمایان نماید که این بسیار ارزشمند است و باعث تشخیص بیماری در مراحل کاملا ابتدایی می شود. در صورت علاقه به افزایش اطلاعات خودتون در مورد ماموگرافی میتونید به مقاله ماموگرافی چیست در سایت مرکز تصویربرداری دکتر وهاب آقائی مراجعه نمایید

سونوگرافی:

سونوگرافی پستان نیز در مواردی می تواند به تشخیص کمک کند، خصوصا در افتراق ضایعات کیستیک و حاوی مایع از ضایعات توپر و متراکم بسیار می تواند کمک کننده باشد همچنین در تشخیص ضایعات کوچک و غیر قابل لمس همکاران محترم رادیولوژیست به وسیله سونوگرافی به ما یاری می رسانند.

MRI:

MRI انتخاب اول نیست اما در برخی موارد بسیار کاربرد دارد مانند مواردی که ضایعات در چند نقطه مختلف در پستان پخش شده باشند که به آن ها مولتی فوکال یا چند کانونی گفته می شود همچنین در ضایعات بسیار کوچک نیز کاربرد دارد.

در نظر داشته باشید که نتایج تمامی این ابزارها در کنار معاینات بالینی و قضاوت بالینی توسط بهترین جراح پستان که در دسترس شماست ارزشمند هستند و هیچ گاه نباید به گزارش همراه ماموگرافی یا MRI اکتفا کرد.

 

بیشتر بخوانید : فیلم عوارض جراحی سرطان پستان

 

انواع روش های جراحی در درمان سرطان پستان

ماستکتومی رادیکال مدیفیه:

روش های جراحی گوناگونی در درمان سرطان پستان وجود دارد که قدیمی ترین روش چراحی برداشتن کامل پستان و غدد لنفاوی زیر بغل است که به این روش ماستکتومی رادیکال مدیفیه گفته می شود در این روش پوست، نوک پستان و غدد لنفاوی زیر بغل به طور کامل برداشته می شود البته هنوز در مواردی مجبور هستیم از همین روش که روش خوشایندی نه برای ما نه برای بیمار است استفاده کنیم، در مواردی که تومور بزرگ است و به شیمی درمانی قبل از عمل یا نئوادجوانت پاسخ نداده است و یا مواردی که تومور چند کانونی است و در چند نقطه از پستان تومور وجود دارد.

در مورد برداشتن غدد لنفاوی باید گفت در گذشته تعداد بسیار بالایی از غدد لنفاوی برداشته می شدگاهی تا 60 عدد غده لنفاوی از زیر بغل خارج می شد اما امروزه خصوصا در مواردی که به درگیر شدن غدد لنفاوی مشکوک هستیم غدد لنفاوی نگهبان را برداشته و بر اساس جواب پاتولوژی در مورد برداشتن سایر غدد لنفاوی زیر بغل تصمیم می گیریم با این روش احتمال ورم دست یا لنف ادم بعد از عمل بسیار کاهش می یابد.

جراحی سرطان با حفظ پستان و انکوپلاستی:

روش جراحی دیگری که امروزه بسیار رایج است جراحی سرطان با حفظ پستان است که در برخی موارد به شکل انکوپلاستی انجام می گیرد یعنی انجام همزمان جراحی سرطان، حفظ پستان و جراحی زیبایی پستان که می تواند شامل کوچک کردن پستان، لیفت پستان و بالا کشیدن پستان باشد. این روش امروزه در جهان بسیار مرسوم است و در ایران نیز توسط بنده و برخی از همکاران گرامی انجام می شود.

سرطان پستان

 

ماستکتومی ساب کوتانه:

روش دیگر که نسبتا جدیدتر می باشد و روشی است که در آن بافت پستان به طور کامل برداشته می شود، پوست پستان حفظ می شود و همزمان بازسازی پستان نیز انجام می گیرد، به این روش ماستکتومی ساب کوتانه و بازسازی همزمان گفته می شود که به وسیله پروتز و فلپ های عضلانی انجام می شود. این روش، روش مورد علاقه بنده بوده و بسیار مورد استقبال بیماران قرار می گیرد ماستکتومی ساب کوتانه خصوصا در عمل های پیشگیرانه در افراد پرخطر و دارای سابقه خانوادگی بسیار توصیه می شود.

ماستکتومی ساب کوتانه با حفظ پوست و نوک پستان (NASM):

این روش مانند روش قبل می باشد اما برتری این روش حفظ نوک پستان می باشد در روش قبل نوک پستان با استفاده از میکرونیدلینگ بازسازی می گردد اما در این روش نوک پستان فرد حفظ می گردد این روش نیز در عمل های پیشگیرانه بسیار توصیه می شود.

 

منابع:

 

https://www.cancerandcareers.org/en?gclid=CjwKCAiAiML-BRAAEiwAuWVggqwJ5-5d0Uf0CSs0vyh_St8gO_gKMejVNhUV4DJ6qxdMUJiSo5QJOxoCEl8QAvD_BwE

 

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/breast-cancer/symptoms-causes/syc-20352470

 

https://drmoussazadeh.com/

 

https://www.breastcancer.org/

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی